Læsø Slagteren kontaktede os i startsfasen af firmaet for at skabe en visuel identitet. Vi skulle skabe en identitet der kunne være ny og spændende for læsøboerne og samtidigt være jordnær og føles traditionsrig for Læsø’s turister.
Logoets ikon har formålet af at identificere hvem er og hvad de laver, uden at skulle suppleres af tekst eller forklaring. Det står stærkt alene og er simpelt nok til at virke i alle størrelser og kontekster.
Fontvalget er en serif font med et gammeldags og traditionsrig udtryk. Den er parret med en sans-serif font der bringer det moderne tilbage i logoet og er let læselig i små størrelser.
Logoet reflekterer ejerens identitet med Læsø Slagteren. et traditionelt slagteri med et ungt og energisk hold, bag rettet.
Som lokal slagter i et lille men meget stærkt og tæt samfund, vil sociale medier og fælleskabs grupper have større effekt i deres markedsføring.
Vi valgte at hjemmesiden skulle fokusere på at fortælle brugeren at de kan stole på slagteren og deres råvare og fungere som et sted af validering og praktisk information. Deres reklamering har igennem Facebook og Instagram i gruppen “Folk der elsker Læsø” gik gode resultater.
For at fange turisterne er der blevet lavet en annonce til Læsø’s turistblad “rig på oplevelser” der fokusere på deres lokale og unikke råvare.
Der blev også taget billeder af butikken og deres arrangementer af den dygtige fotograf Casper Christensen fra Vogn22 som er blevet brugt i deres markedsføring lige siden.